Meta, Türkiye İçin ‘Seçim Operasyon Merkezi’ Kurdu
Türkiye yeni bir Cumhurbaşkanlığı seçim sürecine girdi. 14 Mayıs’ta yapılacak seçimlerle 5 yıllık Cumhurbaşkanlığı görevini üstlenecek kişi seçilecek, seçim güvenliğiTürkiye’nin gündeminde olmaya devam ediyor.
Pek çok üçüncü taraf seçim güvenliği tedbirlerine yardımcı olacaklarını açıklamaya devam ederken, bugün Meta’dan değerli bir açıklama geldi. Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın ana şirketiTürkiye’de seçimlerin güvenliği için özel bir merkez kurduğunu duyurdu.
Seçim güvenliği için meta kurulum merkezi:
Meta, paylaştığı açıklamada, “ Türkiye’de 14 Mayıs’taki seçimlerin güvenliğini sağlamaya yardımcı olmak için yanlış bilgilerin yayılmasını azaltmak ve zararlı içeriği uygulamalarımızdan kaldırmak için insanlara, ortaklıklara ve teknolojiye yatırım yapıyoruz. ” belirtti. Bu içerikte, ” Türkiye Seçimleri Operasyon Merkezi” aktif edildiğini duyurdu.
Türkiye Seçimleri Operasyon Merkezi’nin görevi ne olacak?
Şirket tarafından paylaşılan açıklamada, merkezin potansiyel tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit etmek ve daha hızlı müdahale etmek için görevler üstleneceği paylaşıldı. WhatsApp’ta reklamlar, viral bildirimler ve daha fazlasıbu merkezin sorumluluğunda olacaktır.
Meta’nın Seçim Operasyonları Merkezi açıklamasının tamamı:
“ İnsanları Sadık Tutmak İçin İsraf Edici İçeriği Kaldırma
Uygulamalarımızda insanların önemsedikleri konuları açıkça ve inançla konuşabilmelerini istiyoruz. Topluluk Standartlarımız, Facebook ve Instagram’da hangi içeriğe izin verilip verilmediğini herkese açık bir şekilde belirtir ve birçok tercih alanını kapsar. Bunların başında taciz ve şiddete teşvik politikaları ile etnik köken veya din temelinde insanlara yönelik saldırıları yasaklayan ayrıntılı nefret söylemi politikaları yer almaktadır. Bu kuralları ihlal eden içeriği tespit ettiğimiz anda kaldırıyoruz.
Olası tehditleri gerçek zamanlı tespit edip hızlı aksiyon almaya odaklanan Türkiye Seçim Operasyon Merkezi’ni seçim günü yaklaştıkça devreye alacağız. Meta’nın bu büyük ölçekli girişimi, şirketimizin farklı departmanlarında görev yapan mühendis, hukukçu, araştırmacı ve analiz uzmanlarını bir araya getirecek.
Yanlış Bilgi ve Asılsız Haberlerle Mücadele
Belirli durumlarda, olası şiddete veya fiziksel zarara katkıda bulunabilecek veya oy vermeyi caydırmayı amaçlayan tüm asılsız bilgileri Facebook ve Instagram’dan kaldırırız. Buna oy kullanma tarihleri, yerleri, saatleri ve prosedürleri hakkında asılsız haberler de dahildir.
Yayılmasını yavaşlatmaya ve insanları yetkili kaynaklardan gelen bilgilere yönlendirmeye odaklanıyoruz, böylece daha az insan diğer tüm asılsız bilgi biçimlerini görüyor. Bunu yapmak için, aralarında Truth Sense ve Türkiye’den Teyit’in de bulunduğu 90’ın üzerinde bağımsız üçüncü taraf teyit kuruluşuyla çalışıyoruz.
Çalıştığımız doğrulama kuruluşları içeriği asılsız olarak sınıflandırdığında, içeriğin görüntülenmesini önemli ölçüde azaltarak insanların o içeriği görme olasılığını azaltıyor, içeriği paylaşan veya daha önce paylaşmış kişileri uyarıyor ve yol açabilecek içeriklere uyarı etiketleri ekliyoruz. bilgilerin asılsız olduğu doğrulama kuruluşu tarafından yazılan bir makaleye. İçerik “yanlış”, “kısmen asılsız” veya “değiştirilmiş” olarak sınıflandırıldığında, bu içeriğe uyarı etiketleri ekler ve insanların onu görme olasılığını azaltmak için maruziyetini azaltırız.
Son dakika haberlerinde hızlı hareket etmenin özellikle değerli olduğunu bildiğimiz için, doğrulama kuruluşlarının Türkiye’deki seçimle ilgili içeriği bulmasını ve kategorize etmesini kolaylaştırdık. Hakikat kuruluşlarının daha kolay bulabilmesi için seçimle ilgili içeriği tek bir yerde toplamak için anahtar kelime algılamayı kullanıyoruz.
Aynı zamanda, WhatsApp’ta, insanlar şüpheli veya yanlış görünen bir bildirim aldıklarında, içeriğin doğruluğunu onaylamak için doğrulama kuruluşları Doğruluk ve Onay ile bu bilgileri iki kez kontrol etmelerini öneririz.
Ayrıca “Yanlış Bilgilerle Nasıl Mücadele Edebilirsiniz?” kullanıcılarımızın çevrimiçi asılsız haberleri tespit etmesine ve bunlara karşı önlem almasına yardımcı olmak için. Kampanyayı başlattık. Bu kampanya çerçevesinde, asılsız bilgilerin nasıl tespit edildiği ve bu durumda ne yapılması gerektiği konusunda bilgi paylaşan reklamlar için yerel radyo istasyonlarıyla ortaklık kurduk.
Dijital okuryazarlık eğitimine değer veriyoruz ve bu doğrultuda Türkiye’de dijital okuryazarlığı geliştirmeyi amaçlayan ve yanlış bilgileri tespit etmeye odaklanan programlar başlattık. Mart ve Nisan 2023’te, yetişkinlere yönelik yanlış bilgilendirme ve seçim okuryazarlığı eğitimi sağlamak için Bilgi Üniversitesi, MediaWise ve Habitat Derneği dahil olmak üzere akademik, medya ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla da iş birliği yaptık.
WhatsApp’ta Viral Mesajlar
Geçen yıl, bir kez iletilen rastgele bir iletinin aynı anda yalnızca bir kümeye iletilebileceğini açıklamıştık. 2020 yılında yüksek yönlendirme oranı olan mesajlar için bire bir özelliğini de devreye aldık ve WhatsApp’ta gönderilen mesaj sayısında yüzde 70’in üzerinde azalma olduğunu gördük.
İnsanlar ayrıca kendilerini kimlerin küme sohbetlerine ekleyebileceğini ve bilinmeyen kişileri engelleyebileceğini veya bildirebileceğini denetleyebilir, bu da onlara gizlilikleri üzerinde daha da fazla kontrol sağlar.
Politik Reklamlar ve Şeffaflık
Uygulamalarımızda sosyal konular, seçimler veya siyasetle ilgili reklamlar yayınlamak isteyen reklamverenler, kim olduklarını ve hangi ülkede yaşadıklarını kanıtlamak için bir doğrulama sürecinden geçmelidir. Şeffaflık ilkelerimiz doğrultusunda reklamverenin kim olduğunu gösteren etiketler eklenir. yazılar
Ayrıca, kullanıcıların daha az reklam görmeyi seçebilmesi için yeni kontroller ekledik. Kullanıcılar bu kontrolleri kullandıklarında etiketlenmiş reklamları görmezler.
Tüm siyasi ve seçime dayalı reklamlar, yedi yıl boyunca Reklam Kitaplığımıza eklenir, böylece herkes hangi reklamların yayınlandığını, hedeflemeyle ilgili bilgileri ve bunlara ne kadar harcandığını görebilir.
Seçim Müdahalesiyle Mücadele
Seçimlere müdahaleyi önlemek için özel ekipler kurduk. Oluşturduğumuz bu gruplar aracılığıyla, gelişmiş ağlar kullanarak kamusal tartışmaya müdahale etmeye çalışan bir dizi Sayfa, Küme ve Hesap olan koordineli kötüye kullanıma (CIB) odaklandık.
2017’den bu yana, koordineli suistimaller (CIB) nedeniyle dünya çapında 200’den fazla ağı kaldırdık; Platformlarımızda bu tür faaliyetler tespit ettiğimizde, özellikle seçimlerle ilgili olduğunda harekete geçiyoruz. Belirlediğimiz tüm CIB ağlarını izlemeye ve kaldırmaya ve ayrıntılarını herkese açık bir şekilde paylaşmaya devam edeceğiz.”