Milka’nın İneği Neden Mor?
Hem ülkemizde hem de dünyada birçok başarılı reklam çalışması gördük. Bazı reklamlar var, sadece gördüğünüz renk size ne satmak istediğini hatırlatıyor. İşte ortadaki en ünlü markalardan biri. sütlü . Daha önce hiç yememiş olsanız bile mor inek dediğimizde muhtemelen aklınıza Milka çikolata gelir.
Milka çok eski bir marka olmasına rağmen mor ineğin reklamlarda kullanımı pek çabuk olmadı. Şirket 1970’li yıllara kadar mor rengi kullansa da bu renk ineğe Eklemeyi düşünmedim. Milka’nın mor ineğe geçiş hikayesi nasıldı, hangi süreçlerden geçtiler, ondan bahsedelim.
1901’de Milka, mor ambalajlı ve inek fotoğraflı ilk sütlü çikolatasını piyasaya sürer.
Aslında sütlü çikolata 1875 yılında İsviçreliler tarafından üretiliyordu ancak o zamanlar bu ürüne ulaşmak pahalıydı. Milka, çikolata üretiminde rakiplerinden farklı olarak saf kakao ve Alplerden gelen taze süt kullanmıştır.
Her neyse, şirketin adı Almanca’da “süt” anlamına geliyor. “Milch” ile “Kakao”yu birleştirmek oluşturulmuş. Milka’nın çikolata üretiminde kullandığı üretim yöntemi ile kaliteli çikolataya daha uygun fiyata ulaşabilen insanlar, bu mor renkli ambalaj ile Milka çikolatasını çok sevdi.
Milka her zaman reklama inanan bir marka olmuştur.
şirketin kurucusu Philippe Suchard reklamın firmanın büyümesi için çok değerli olduğuna inanıyordu. Bu nedenle şirket cirosunun büyük bir kısmı reklama ayrıldı.
Her zaman şirketin reklam çalışmalarında Huzurlu ve sağlıklı Alp dağları Hayata vurgu yapıyor gibi. İlk Milka çikolatalarının ambalajı mor renkteydi ancak klasik beyaz benekli kahverengi ineği içeriyordu.
Morun gücü Milka’yı öne çıkardı.
Reklam yaparken renklerin insan ruhunda uyandırdığı güç çok değerlidir. Mor rengi daha 1900’lü yıllarda benimseyen Milka, bu mantıklı kararı vermiş. doğada nadir bulunan bir renkve bu cesur yaklaşımıyla müşterilerinin ilgisini çekmiştir.
1970’lerde o ünlü mor inek başarılı bir reklamla karşımıza çıktı.
Reklam çalışmalarında amaç daha çok kitleseldir. onların çoçuklarıSütün sağlıklı yapısını çikolatalarında belirleyen Milka, sakinlik ve rahatlık kavramını simgeleyen bakımlı inekleri tercih ediyor.
1972 yılında ünlü reklam ajansı Young & Rubicam’ın Frankfurt şubesi,Milka’nın reklam çalışması için yönetmen Ortstein ve arka yönetici Szabo’yu yeni kampanyaya hazırlanmaları için Milka’nın Suchard’daki fabrikasına gönderir.
Fabrikayı ziyaret eden yöneticiler, tesisteki çalışanların kıyafetlerinden fabrikanın kendisine kadar her şeyin mor olduğunu görürler. Mor rengi yoğun bir şekilde benimseyen Milka, kullandıkları makinelere hatta bu fabrikada kullanılan araçlara kadar her şeyi satmaya devam ediyor. Her şeyi mora boyadı.
Bunu gören ikili, ajanslarıyla birlikte yepyeni bir projeyle Milka’nın karşısına çıkar: “Neden Milka inekleri de mor olmasın?”Bu fikir Milka hükümdarları tarafından benimsenir ve hızla ilk yıldızı seçmek için hazırlıklara başlarlar.
Milka’nın ilk yıldızı 800 kiloluk “Adelheid” idi.
Milka, Bern şehri yakınlarında yaşayan çiftçi Werner Kuhnen’in adıdır. Adelheid“, bu reklam çalışması için. 800 kiloluk bu inek, düzgün boynuzlu, iri göğüslü, büyük beyaz saçlı, bakımlı bir inektir. 500-800 İsviçre Frangıkarşılığını verir.
Bu çekimler için ineğin görünen tarafı Veteriner kontrolünde mor boya ile renklendirilir. Milka’nın logosu bu rengin üzerine stencil ile eklenmiştir. Çevredeki kurumuş çimlere yeşil gıda boyası püskürtülür. Hatta birçok makyöz Chanel çalışmalarıyla Adelheid makyajı yapıyor.
Bu süreçte kamera arkasındaki bir misyoner sürekli olarak Adelheid’in dikkatini çekmeye çalışmıştır. şemsiyeyi açar ve kapatır.
Aralarında en ünlü inek “Schwalbe” dir.
Schwalbe, 1984-1990’ın ortalarında Milka için modellik yaptı.Uzun yıllar hizmet ettikten sonra (Kırlangıç) adlı inek, artık verimli olmadığı gerekçesiyle kasabayı teslim etmeye karar vermiş.
Ancak gazetecilerin haberini aldığı bu olay Alman Bild gazetesinde yayınlanınca kamuoyu itiraz etti. Bunun üzerine Milka’nın yöneticileri devreye girerek Schwalbe’nin sahibine inekler için aylık ücret verdi. 400 Mark emekli maaşı almıştır.
Milka’nın mor ineği artık şirketin vazgeçilmezi.
Yıllar geçse ve şirket bazen farklı şeyler denese de, müşteriler hep mor ineği görmek istemişimdir.Bu nedenle Milka’nın ambalajlarından ticari sinemalara kadar her yerde mor inekleri görmek mümkün.